Vijf gezonde snacks tijdens het studeren

Tijdens een hele dag studeren is het soms verleidelijk om een stukje chocolade, wat koekjes of een zakje chips naar binnen te werken. Echter zorgt het studentenleven al voor genoeg extra kilo’s, waardoor het verstandiger is af en toe een gezond tussendoortje te kiezen.

Maïswafels

Geen old-school rijstwafels maar maïswafels; een heerlijke, smaakvolle en snelle snack. Neem ze mee in een afsluitbaar bakje en beleg ze net voordat je ze gaat eten. Maïswafels zijn heerlijk met een plakje kaas met komkommer, een gekookt eitje of hummus met tomaatjes.

Fruitsalade

Een makkelijke, snelle snack die je gerust mee kan nemen in een afsluitbaar bakje is een fruitsalade. Dé studententip is om fruit uit het seizoen te kopen, aangezien dat vaak goedkoper is. Kies dus niet voor aardbeien en blauwe bessen in november, maar ga voor een peer en mandarijn. Druppel een beetje citroensap over het fruit om verkleuring tegen te gaan.

Bananenbrood

Dit recept van gezond bananenbrood is niet alleen te gebruiken als ontbijt, maar kan ook prima als gezond tussendoortje worden meegenomen. Met een stukje aluminiumfolie eromheen kan het zo mee in je tas. Je kunt de chocolade ook eens afwisselen met blauwe bessen. De variant uit de vriezer is hiervoor goed te gebruiken en is een stuk goedkoper.

Rauwkost met dip

Wanneer je wat plakjes komkommer, tomaatjes en worteltjes meeneemt en dipt in een bakje hummus, heb je een heerlijke, frisse snack. De hummus maakt het net iets smaakvoller dan wanneer je rauwkost zonder dip eet. Je zou eventueel ook zelf een yoghurtdip kunnen maken.

Soep

Bij de meeste studieplekken is er in de kantine vaak wel een magnetron aanwezig. Heb je dus soep van de vorige avond over, dan kun je die prima meenemen en als snack opeten. Soep vult heel erg goed en zorgt ervoor dat je weer met volle energie aan de slag kunt gaan. Kies bijvoorbeeld eens voor deze gezonde zoete aardappelsoep.

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *